Вітаю Вас, Гість
Головна » 2011 » Листопад » 10 » Web-конференція з Блаженнішим Святославом
14:47
Web-конференція з Блаженнішим Святославом
Надія: Ваша Святосте! Скажіть, як часто Ви спілкуєтеся з Любомиром Гузаром? Яку найціннішу пораду він Вам дав? Як змінилося Ваше життя відтоді, як Ви очолили УГКЦ?
Святослав Шевчук: Хочу подякувати всім тим, хто мене сьогодні бачить і чує. Наша церква сьогодні святкує свято великомученика Димитрія Солунського. Вітаю всіх Дмитрієв, які, можливо, мене бачать і чують.

Дякую за питання. З нього випливає велика пошана до мого попередника Блаженнішого Любомира Гузара. Я з ним дуже часто спілкуюся, бо ми живемо в одному домі. Наші кімнати є поруч, ми разом молимося, разом снідаємо, обідаємо і вечеряємо, годинами обговорюємо церковні справи і суспільні події. Порад було стільки багато, що важко виокремити якусь одну. 
Блаженніший Любомир є людиною, який в якій перебуває слово Боже. Своєю глибокою духовністю він є для українського народу старцем, духовним батьком, до якого можна прийти за порадою, за потіхою. 
Кілька днів тому ми разом відвідували одного нашого приятеля, який запитав, як він себе почуває. І він відповів, що вчиться бути пенсіонером, ніколи не думав, що це так важко. Так багато справ в нього сьогодні є, він веде активне громадське життя, приймає багато людей, відвідує різні міста. За останній тиждень він побував у Житомирі і Одесі, де мав зустріч з громадськістю. Тому ми з ним співпрацюємо, спілкуємося. Я кожного дня дякую Господу Богу за дар життя Блаженнішого Любомира для нашої церкви. 
Внутрішнє життя в мене не змінилося. Я як був віруючим християнином, так ним і лишився. Молитовне життя і дисципліна є ті самі. Змінився спосіб служіння церкві. Я тепер мушу відчувати життя не лише однієї громади, а цілої церкви, дбати про нашу церкву. Додалося ще те, що я сьогодні представляю нашу церкву не лише всередині українського суспільства, а веду активне міжнародне служіння. Буквально вчора я повернувся з Румунії, де ми мали зустріч східних католицьких єпископів Європи. Це служіння не лише для нашої церкви, а і представництво нашої церкви на міжнародному рівні.
Олена: Слава Ісусу Христу. Владико, останнім часом все частіше чуємо про "секту Догнала". Як Церква захищає вірних від цього угрупування? На Львівщині в селі Заводське Буського району колишній священик УГКЦ долучився до секти "правовірних". Тепер людям, які сповідують греко-католицьку віру, дали ще одного священика, проте попередній не віддає печатку, не залишає клебанію і парафіяни живуть без статуту, ділять почергово храм з "догналівцями". Суд за церкву виграли сектанти, єпархія не реагує. Як їм далі бути? Дякую за відповідь.
Святослав Шевчук: Буквально 2 тижні тому всі єпископи католицькі України підписали спільну заяву, в якій ми говоримо про феномен цієї секти в Україні і застерігаємо все українське суспільство щодо небезпечності діяльності цієї секти. Ця секта немає нічого спільного з католицькою церквою. Ті люди, які називають себе священиками, такими не являється. Я би радив боротися проти цієї секти, відстоювати свою церкву. Я би дуже заохотив наших вірних не здаватися. 
В заяві ми вимагаємо від нашої влади, щоб вона захистила українське суспільство від цього небезпечного угрупування. Ця група не є зареєстрована в державі. Вони не мають право мати свого статуту чи претендувати на якусь церкву. Той суд, який тимчасово прийняв таке рішення.. Треба далі боротися.
Ольга: Вы часто встречаетесь с Виктором Януковичем? Как у вас сложились отношения с украинской властью?
Святослав Шевчук: Якоїсь особистої робочої зустрічі з президентом Віктором Януковичем у нас не було. Ні в мене, ні в мого попередника Блаженнішого Любомира. Одинокий момент, коли я міг з ним зустрітися, це було під час зустрічі президента з членами Всеукраїнської ради церков і релігійних організацій в страсний четвер цього року. Тоді президент привітав мене з обранням і подарував великий букет білих троянд. Поза форматом цієї зустрічі інших контактів з президентом ні в мене, ні в кого іншого не було.
Відношення з українською владою складаються по-різному. Не регіональному рівні вони є досить конструктивні. З боку синоду нашої церкви за моїм підписом ми скерували цілу серію листів до президента, на які не отримали відповідей. Можливо, початок діалогу є. Ми сподіваємося, що цей початок переросте у конструктивну співпрацю.
Микола: Слава Ісусу Христу! Які нові проекти чи ідеї плануєте проводити (або вже впровадили) для популяризації християнства серед молоді?
Святослав Шевчук: Кожного разу, коли я відвідую громади і церкви, я звертаюся особливо до нашої молоді. 
Ми плануємо записати аудіо-книгу, скеровану до нашої молоді. Я очікую на серію запитань, які мені поставлять молоді люди. Хотів би у форматі аудіо-книги на них відповісти, щоб ті відповіді змогло отримати якнайширше коло молоді. Ми плануємо у наступних роках провести молодіжні з’їзди. Я вже обіцяв, що зроблю все можливо, щоб на цих з’їздах бути особисто присутнім. Крім того, я вже розпочав свої зустрічі з молоддю у різних навчальних закладах. Така зустріч відбулася в Києво-Могилянській Академії. Думаю, що наступні зустрічі ще будуть відбуватися. Також я в грудні відвідаю Одесу. Я вже просив можливості зустрічі з молоддю. При помочі різних засобів і проектів я хочу бути в контакті з молоддю, хочу, щоб вона відчувала себе почутою главою церкви. Буду намагатися відповідати на їх питання.
Михайло: Блаженнейший владыка, какие книги для ознакомления с учением Греко-Католической Церкви Вы бы порекомендовали?
Святослав Шевчук: Найперша книга, яку ми нещодавно подали до рук всім нашим вірним - Катехизм Греко-Католицької Церкви «Христос - наша Пасха». В цій книзі зібране навчання нашої церкви. Я думаю, що того, хто задавав це питання, більше цікавить віровчення, як вірує зараз Українська Греко-Католицька церква. Щоб ширше познайомитися з нашою церквою, рекомендував би почитати низку книжок про історію Греко-Католицької церкви. Відомим автором, який публікує книгу на історичну тематику, є Владика Софрон Мудрий, Єпископ-Емерит Івано-Франківської Єпархії. Він дуже багато на цю тему пише і говорить.
Шльома: Как вы считате, может ли в будущем Украина стать католической? И хотели бы вы, чтобы это случилось?
Святослав Шевчук: Я би дуже хотів, щоб Україна була християнською країною. Православна церква, Католицька церква – це є способи виявлення єдиної святої соборної апостольської церкви. Чим більше православні будуть християнами, тим ближче вони будуть до католиків. Чим справжнішими християнами будуть католики, тим ближче вони будуть до православних.
Найважливіше, щоб український народ сьогодні і завтра був глибоко віруючим християнським народом. Я думаю, це спільна мета християнських церков в Україні.
Маня: Вас называют самым либеральным главой укр. церкви. Также были заявления, что Ваше отношение к гомосексуалам слишком толерантное. Как вы относитесь к тому, что, к примеру, англиканская церковь совсем не против гомосексуалов? Как вы сами относитесь к людям такой ориентации и считаете ли Вы, что у них должны быть как минимум право на гражданский брак, как максимум - право на венчание в украинской церкви?
Святослав Шевчук: На мою думку, автор запитання не до кінця знає мої погляди.
Згідно вчення церкви, гомосексуальна поведінка є важким гріхом, що кличить до неба про помсту. Це є група дуже тяжких гріхів, за які Господь Бог відплачує. До таких гріхів також належить чоловіковбивство. По тяжкості гріх гомосексуалізму прирівнюється до вбивства. Якби ми сьогодні говорили про право на гомосексуальні стосунки, то ми би говорили і про право на вбивство. Не можна говорити про право на гріх, бо це є поняття, які взаємно між собою суперечать. Святе письмо засуджує чітко і ясно таку поведінку. Ті люди, які живуть у такий спосіб, сквернять свої тіла. Це є вияв духовної сліпоти людини. Я не беруся судити цих осіб, я не є проти жодної особи. Але я є проти гріха. Людина, яка так живе, яка грішить, вона себе ранить і нищить. Тому церква виступає проти гріха, захищаючи особу, її гідність.
Степан: Бліженніший Святославе! Хочу дізнатися у Вас, як можна з Вами зв'язатися(особисто) є деякі речі, які хотілося б до Вас донести!
Святослав Шевчук: Зі мною дуже просто зв’язатися. Я маю особистого секретаря, це отець Олег. Ми можемо надати поштову скриньку, на яку можна вислати свої запитання, мати зв’язок з моїм секретарем, і через нього домовитися про зустріч особисто зі мною. За останні місяці я прийняв більше 300 осіб на особистій аудієнції. Я думаю, ми знайдемо час поспілкуватися і з Вами.
Максим: Вы очень коммуникабельный человек. В каких соцсетях есть ваши аккаунты, насколько вы там активны? Пользуетесь скайпом, аськой? Какой у вас сейчас ноутбук?
Святослав Шевчук: Я не знаю, наскільки комунікабельна я особа. Але я намагаюся бути відкритим до тих людей, які шукають зі мною контакту.
Я не є особисто присутнім в соціальних мережах. Але ми намагаємося створити церковну соціальну мережу. Можливо, це зробить мене більш присутнім у віртуальному просторі сучасних видів комунікації.
Скайпом користуюся, намагаюся бути в контакті з багатьма особами. Але для того, щоб так спілкуватися, має бути швидкий інтернет.
Я точно не знаю номера ноутбука. Це портативний ноутбук з послугою тач-скрін.
Марія: Політики дуже часто заграють із церквою, щоб конвертувати її прихильність у конкретні голоси на виборах. Часто церковні ієрархи піддаються на ці загравання. Чому так важко церкві залишатися поза політикою? Це зіграє чисто людський фактор прагнення до матеріального чи чисто людський фактор прагнення до влади?
Святослав Шевчук: Різні церкви по-різному поводяться в політичному просторі. Коли мова йде про православні церкви, вони притримуються певної соціальної доктрини, яка говорить про симфонією між церквою і владою. Виходячи з неї, церква шукає способу співпраці з владою. Католицька церква дотримується іншого поняття про присутність у суспільстві. Ми намагаємося завжди бути поза політикою. Для того, щоб не будучи зв’язаною з жодною політичною партією, мати можливість бути церквою. Бо якщо церква зв’язує себе з якоюсь політичною партією, вона втрачає ту церковну ідентичність, перетворюється на суспільне угрупування. Церква, як матір, має бути відкритою для всіх людей - і до правих, і до лівих, і до центристів. Церква в суспільному просторі мусить проголошувати вічні істини. А якщо вона буде прив’язана до політичної партії, вона стане лише земною.
Ліза: Як ви вважаєте, який матеріальний статок мають мати служителі церкви? Чи прийнятно те, що багато з них їздять на дорогих авто та користуються дорогими телефонами та іншими матеріальними благами, не соромлячись?
Святослав Шевчук: Я думаю, що, виходячи з практики церков у цілому світі, рівень життя священнослужителя має бути середнім, щоби він міг здійснювати своє служіння, мав для цього необхідні засоби. Священнослужитель не отримує заробітної платні, не може на неї претендувати, він живе з милостині. Лише тоді він справді буде служити Богові і ближньому. 
Тому я би хотів звернутися до священнослужителів Української греко-Католицької церкви, щоб вони про це завжди пам’ятали. Якщо ми доживемо до того дня, коли кожен житель України буде їздити на дорогому авто і мати дорогий мобільний телефон, лише тоді, в останню чергу, священнослужителі можуть мати це у себе.
Андрей: Вы действительно верите в то, что можно объединить все христианские конфесии?
Святослав Шевчук: Я вірю в це. Моя віра не полягає в якомусь прагматичному мисленні, яке покладається на людське зусилля. Моя віра в можливість об’єднання випливає з прямого наказу Ісуса Христа, який він дав на Таємній Вечері своїм учням. Він молився до Небесного Отця, щоб всі його учні були одно. Це є наказ Ісуса Христа. Але ця єдність випливає не так з дії людини, ця єдність є дією Божою. Коли всі християни стануть справжніми, дозволять, щоби Бог діяв через них, тоді вони будуть становити одне.
Ігор: Слава Ісусу Христу! Ваше Блаженство чи не планує Церква бути більш присутньою в інтернеті? Відомо, що кількість користувачів невпинно росте, зараз ця цифра в Україні становить 25 млн осіб (54% населення). Розумію що через ряд об'єктивних причин (зокрема коштів) Церква не має виходу на телебачення чи радіо, але вона може бути тут в інтернеті, зокрема на потужному сайті YouTube. Можна створити свій канал на якому виставляти відео матеріали різних реколекцій, навчань, курсів тощо, які проводить Церква (думаю це не буде сильно дорого). А ми, молодь, будемо старатись розрекламовувати цей сайт і його поширювати серед тих хто ще близько не знайомий із Христом. Як Ви до цього ставитесь? Чи існує такий сайт (канал)?
Святослав Шевчук: Ми дуже серйозно ставимося до присутності церкви при допомозі засобів масової інформації, суспільної комунікації в інформаційному просторі. Ми маємо цілу низку програм. Крім створення власної соціальної мережі, ми думаємо про створення інтернет-телебачення. Щоб мати змогу донести слово Боже до тих людей, які отримують більшість інформацію при допомозі Інтернету. 
Я сподіваюся саме на молодь, яка є присутня в інтернет-просторі, що вона поможе нам бути більш відкритими і доступними в цьому середовищі.
Валєнтін: Скажіть, святий отче, а є така література, яку б в ви радили заборонити для християн?
Святослав Шевчук: Колись у Католицький церкві було поняття списку заборонених книжок. Це ті книжки, які виступають проти вчення церкви, шкодять тим, хто їх читає. На сьогоднішній день таких книжок так багато, що в один список їх внести дуже важко.
Якщо ви бачите, що книга пропагує певні засади, які суперечать християнській вірі, просто не читайте її. Бо читаючи такі книги, купуючи їх, ви підтримуєте тих, хто поборюють християнство. Є дуже важливо, щоб кожен християнин був сам відповідальний за те, що читає, що чує, що бачить.
Павел Розенбаум: Можно ли православным пользоваться презервативами? А католикам?
Святослав Шевчук: Згідно вчення католицької церкви, використання презервативу є тяжким гріхом проти подружньої чистоти. Очевидно, що жодна церква ніколи не заохочуватиме когось грішити.
о. Олег: о. Олег. Блаженніший, як ставитеся ви до того, щоб поставити перед всіма християнськими конфесіями України одну точку до вирішення, наприклад поширення тверезезості у нашому народі? Якщо спільно спрямуємо зусилля в одному напрямку, відклавши в сторону доктринальні розбіжності, думаю, це сприятиме як вирішенню проблеми повального зловживання алкоголем, так і швидшому єднанню. Механіхм дії може бути чарез Всеукраїнську Раду Церков.
Святослав Шевчук: Я маю добру вістку. Ми вже дуже багато спільних акцій між усіма конфесіями робили. Саме через всеукраїнську раду церков у суспільній дії єднаються всі церкви і релігійні організації.
Нещодавно остання зустріч Римо-Католицьких єпископів це питання тверезості поставило у центр своєї уваги. Ми маємо навіть окрему структури в нашій церкві, яка надає опіку тим, які є залежні від алкоголю. В наших парафіях зараз впроваджується "Золота книга тверезості".
Аня: Как известно Киевская Лавра хочет переселить больницу для ВИЧ позитивных и забрать помещение себе. Кроме того настоятель Киево-Печерской Лавры Павел позволил себе назвать больных "гулящими", а также сказал, что боится от них заразится. В этой связи интересует отношение УГКЦ к Вич-позитивным людям. Вы бы боялись заразится ВИЧ на расстоянии 500 м. от больного?
Святослав Шевчук: Я не хочу коментувати рішення настоятеля Києво-Печерської Лаври. Це є його відповідальність.
Ціла проблема СНІДу є соціальною дуже складною проблемою. Ніхто не заразиться вірусом СНІДу при простому контакті з зараженою людиною. Засуджувати всіх людей, які хворі на цю хворобу, є абсолютно неморально. Бо, як відомо, цією хворобою можна заразитися різними способами. Тому говорити про особисту моральну відповідальність абсолютно всіх, хворих на СНІД, є несправедливо.
Наша церква сьогодні активно бере участь в соціальній опіці і допомозі людям, хворим на СНІД. Хворі опинаються викинутими від суспільства. Це тільки погіршую соціальну проблему СНІДу. Треба інформувати, як можна заразитися СНІДом, як протистояти тим морально злим вчинкам, які можуть бути причиною зараження СНІДом. Але ми ніколи не можемо не опікувати тих людей, які є хворі. Ці люди, можливо, як ніхто інший, потребують слова Божого. Не здорові потребують лікаря, але хворі. Серце доброго пастиря має вести його до хворих на СНІД, щоб допомогти їм пізнати Бога і отримати життя вічне.
Ігор Станіславович: Владико, даруйте, що послуговуюся чутками, але чи правдою є те, що УГКЦ створює нові митрополії і що невдовзі матиме патріархат?
Святослав Шевчук: Я хочу дуже подякувати, що Ви даєте нагоду зробити офіційну заяву.
Так, ми є напередодні створення трьох нових митрополій нашої церкви у Західній Україні. Сьогодні є лише одна митрополія Української Греко-Католицької церкви. Називається вона Києво-Галицька митрополія УГКЦ, центр її є у Києві. Сьогодні Києво-Галицьким митрополитом є я. Ця єдина Києво-Галицька митрополія своєю структурою віддзеркалює структуру Київської церкви, якою вона була за часів Київської Русі. Але з того часу минуло більше 1000 років. Церква розвивається і у своєму розвитку прямує до патріархату. Тому ми будемо створювати три нових митрополії. Це створення відбувається за рішенням Синоду Єпископів нашої церкви, згідно благословення Апостольської Столиці, владою Верховного Архієпископа Києво-Галицького. Себто, я є той, хто буде створювати ці три митрополії.
29 листопада у свято апостола і євангеліста Матея буде проголошена Львівська митрополія, і буде введений на пристіл Львівський митрополит. Осідком цього митрополита буде княже місто Львів. Титул митрополита буде – Архієпископ Львівський. До складу Львівської митрополії будуть входити наші єпархії на території Львівської області – Сокальсько-Жовківська Єпархія, Самбірсько-Дрогобицька і Стрийська єпархії. Тому 29 листопада ми запрошуємо всіх до Собору Святого Юра на цю урочистість.
Наступна митрополія буде проголошена б Івано-Франківську. Це є другий найважливіший єпископський осідок в Західній Україні. Осідком нового митрополита буде місто Івано-Франківськ. Титулом Івано-Франківського Єпископа буде Архієпископ Івано-Франківський. До складу цієї митрополії буде входити Івано-Франківська і Коломийсько-Чернівецька єпархії. Новим митрополитом архієпископом буде Преосвященний Владика Володимир Війтишин. Офіційна інтронізація митрополита відбудеться на свято Апостола Андрія Первозванного, 13 грудня цього року.
І наступна митрополія буде проголошена в Тернополі. Називатиметься вона Тернопільсько-Зборівська митрополія. Осідок її буде в місті Тернопіль. Титул її митрополита буде Архієпископ Тернопільско-Зборівський. Ним стане Преосвященний Владика Василь Семенюк. До складу цієї митрополії входитимуть всі єпархії на території тернопільської області – Тернопільська і Бучацька єпархії. Свято інтронізація нового митрополита відбудеться 22 грудня. Це є храмове свято кафедрального собору непорочного зачаття Пресвятої Діви Марії.
Отож, ми будемо свідками народження нових митрополій. Це є не безпрецедентний крок розвитку нашої церкви на території України. Таким чином єдина Києво-Галицька митрополія народить три свої дочірні митрополії у Львові, Івано-Франківську і Тернополі.
Переглядів: 922 | Додав: Володимир | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

УГКЦ Храм Свв. Володимира і Ольги © 2017